This post is also available in: English

forum-banner



Bağış yaparak bilimsel çalışmalarıma destek olabilirsiniz. Bilime Destek Ol
Forum Navigasyonu
Forum içerik haritası - Buradasınız:ForumBilim: Roket BilimiRoket yakıtı
Please or Kayıt ol to create posts and topics.

Roket yakıtı

1.Deneme
-58.1 gr kno3
-29.1 gr seker
-2gr demir oksit
-3 gr kukurt
-113.4 gr su
-Cap= 23 mm boy=100mm karton boru
-Su buharlasincaya kadar pisirdim
-Ortasina delik delmedim
-Nozulsuz patladi

2.Deneme
-60gr kno3
-40gr seker
-100gr su
-Ayni karton boru
-Ortasini delmem bazisinda yanmayi cok az hizlandirdi
-Nozulsuz yavas yandi
-Betonitten preste bastim ama atesleme oldugunda betoniti atti nozul delik capi=6mm
- Agzina telden destek yaptim betoniti tutsun diye o biraz daha guzeldi ama hic kipirdamadi nozul delik capi 6mm
-Bu formulu 10 defa farkli pisirme zamaninda aldiklarim oldu cok yavas yandi

3.Deneme
-60gr kno3
-40gr seker
-Susuz
-Nozulsuz yavas yandi
-Hic pisirmedim kuru bastim preste

4.Deneme
-60gr kno3
-40gr seker
-Susuz
-Nozulsuz yavas yandi ayni formulu farkli kiliflada denedim
-10 defa da bunu farkli pisirme zamaninda aldim
-cap=40mm boy=80mm cok ince demir boru nozul delik capi 10mm
-videodaki deneme( 5gr kukurt var)

Arada yazmadigim denemelerde oldu

Ilginiz icin tesekkurler

Şu kişiden alıntılanmıştır: HANCI tarhinde 18 Ekim 2020, 00:32

1.Deneme
-58.1 gr kno3
-29.1 gr seker
-2gr demir oksit
-3 gr kukurt
-113.4 gr su
-Cap= 23 mm boy=100mm karton boru
-Su buharlasincaya kadar pisirdim
-Ortasina delik delmedim
-Nozulsuz patladi

 

Merhaba

Ergitme yönteminde kükürt konmaz. 65/35 oranı kullanılır. Ayrıca demir oksitede gerek yoktur.(bildiğimiz çay şekeri kullanıldığında yanma zaten çok şiddettli olur bu sebeple katalizör kullanılmasına gerek olmaz.)

Pişirmeyi kaç derecede yaptınız ?

Yakıt soğuduktan sonra kup kurumuydu yoksa yapış yapış mıydı ?

Yakıtın rengi nasıldı ?

Ayrıca kullandığınız kağıt tüpü hangi kağıttan ve nasıl imal ettiniz ?

Yakıttan 2,50 cm parça kesin açık alanda yakın kaç saniyede yanıyor ?

Yakıtın fotoğrafı varsa paylaşırmısınız

İyi Çalışmalar

-Sizinde belittiginiz gibi 150 derecede

-yapis yapis oluyor

-ilk basta yaptiklarim disinda sarimsi ama karemel gibi degil daha acik

-kagit tup calisigim isyetinde etiketlerin ortasindan kalan karton borular

-yarin yapip 2.5cmde ne kadar surede yandigini sizi biliririm

https://hizliresim.com/PAvyAw


İletişim için sadece soru-cevap forumunu kullanınız